Klubben

Kragerø Golfklubb har et tett samarbeid med foreningen Ett Slag av gangen (ESAG) og Kragerø kommune v/ordføreren har inngått et forpliktende samarbeid med foreningen.
Avtalen ligger vedlagt.

Golf er for alle!
Foreningen Ett slag av gangen bruker golfbanen som mestringsarena overfor mennesker med rusavhengighet, psykisk syke, unge lovbrytere, domfelte og løslatte, unge i utenforskap og minoriteter. Vi ønsker at alle de fine menneskene som er deltagere hos oss skal få sitt ønske oppfylt: å komme tilbake til «normalsamfunnet», ha en positiv hverdag, og gjerne med jobb eller skole. Vi mener det finnes en plass i arbeidslivet til alle som ønsker det.

Link til hjemmesiden – www.ettslagavgangen.no

Kontaktpersoner i klubben
Randi Skauen, ansvarlig for komiteen Et Slag av Gangen – mobil 99205703 – randi.skauen@gmail.com
I tillegg bistår Turi Berg Clausen, Marit Strømme, Per-Henrik og Hanne Rydning og Sissel Heliksen.

Vi har deltakere fra:
Kragerø Bymisjon, v/Tommy Moe, mobil 99773285
Kragerø Akademiet v/Ove Jensen, mobil 90183867
Brubakken Evangeliesenter og Frelsesarmeen v/Kjetil Barlin Nikolaisen, mobil 48181836
Vitalis Helse v/Tommy Søyland, mobil 93631396. Samarbeidet med Vitalis Helse vil sannsynligvis opphøre 1. september 2023, da tilbudet til disse deltakerne dessverre legges ned.

Fordeler for deltakerne
Gruppenes deltakere, som har tatt VTG kurs, blir ordinære medlemmer av klubben, og kan delta på treningsdager med klubbens Pro.
De kan da spille på 18-hullsbanen på lik linje med andre medlemmer, og delta på klubbens turneringer.
Andre deltakere kan spille minigolf, og benytte korthullsbanen og driving rangen.
Medlemmene har svært gode økonomiske fordeler for å kunne spille golf, både ifht årsavgift, utstyr, gratis tilbud om VTG-kurs, gratis spill på korthullsbanen og baller på driving rangen.
I tillegg får deltakerne gratis årskort på kaffe/te/kakao-maskinen i Proshop.

Gruppene har trening følgende dager:
Vitalis Helse: Onsdager
Bymisjonen: Torsdager
Kragerø Akademiet: Fredager
Frelsesarmeen og Brubakken Evangeliesenter, deltar sammen med øvrige grupper når de har mulighet.

Klubben har utdannet en, og snart to deltakere som Trener 1 ledere. Disse vil være viktige bidragsytere for å bistå nye deltakere i Ett slag av gangen.

Golfsimulator ved Årø gamle skole
I tillegg til spill på banen, har klubben inngått en leieavtale på Årø gamle skole, hvor klubben har kjøpt inn golfsimulator som deltakerne kan benytte året rundt.
I tillegg til spill på simulatoren, er det rigget en putting green til 6 hull, og sofagrupper som gjør stedet til et godt sted for deltakerne våre å treffes.
Muligheten for å få til dette, har vært et spleiselag mellom Et Slag av Gangen, Golfklubben, Sparebankstiftelsen Skagerrak og gaver fra klubbens medlemmer.

Stabbestad 30.06.23

Randi Skauen