Åpningsturnering ESAG 18.04.24

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 24. april 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Torsdag 18/4-24, arrangerte Kragerø Golfklubb åpningsturnering for deltakerne i Et Slag av Gangen.Været var fint og ca 35 nye og gamle deltakere deltok.

Som vanlig var spilleformen Texas Scramble, og vi hadde deltakere på minigolfen, korthullsbanen og 9 hull på hovedbanen.
Det er flott å kunne tilby spill for alle, også de som er helt nye, på minigolf og korthull.

Flere av de nye deltakere fra Kragerø Akademiet (KA) og Kirkens Bymisjon hadde imidlertid spilt golf på simulatoren vår på Årø i vinter, og er nå klare for å ta VTG kurs.
Det var også stas at flere av banemannskapet deltok.
Stas var det at konstituert daglig leder Espen Westlie også dukket opp og hilste på deltakerne våre. Han satte åpenbart pris på det Et Slag av Gangen står for.

Etter golfspillet ble det servert "Burger og Brus" som Alexander er så glad i. Per Henrik sto for grillingen og i tillegg hadde Hanne med kaker som deltakere våre setter stor pris på.

Et sitat som har kommet fra en av våre ESAG-deltakere sier mye om hva golfen betyr for dem:
"Golfen har gitt meg en mestringsarena utenfor hjemmet, og et fellesskap som både inkluderer meg, men også hjelper meg til å inkludere andre.
Det er en ærlig sport som gir direkte tilbakemeldinger på den innsatsen jeg legger ned.
Golf er en individuell sport med et varmt fellesskap.
Du ødelegger aldri for noen andre, og sammen bygger vi hverandre opp.
Det har gitt meg en personlig gnist.."

Takk til alle som bidro til en super turnering torsdag, og nå gleder vi oss til å arrangere nasjonal turnering hos oss på Stabbestad, 3. og 4. juni, for ESAG klubber i hele landet.
Da vil ca 100 ESAG deltakere komme til Kragerø Resort og ha to fantastiske dager med ulike aktiviteter, golfturnering og masse hygge.  Alle tilbys overnatting på Kragerø Resort, og alle kostnadene dekkes av ESAG sentralt. Vi er heldige.

Randi Skauen
Et Slag Av Gangen, Kragerø Golfklubb